2017-11-24
Priser i: 
Sök:
Nyhetsbrev-anmälan

Avbeställning/ångerrätt/Retur

Vi följer konsumentverkets regler för e-handel. Det är enkelt att returnera en vara från Marinwebben och det skall vara tryggt att handla.

  • Om du bestämmer dig för att returnera en vara så kan detta göras inom 14 dagar efter du mottagit den. Du behöver inte uppge något skäl till detta.
  • Varan returneras oskadd och i sin orginalförpackning. Du får självklart ha öppnat förpackningen och "känt" på produkten.
  • Fri returfrakt. Vi skickar fraktsedel.

Enda undantagen är produkter som har programmerats med kunddata (ex nödsändare EPIRB) där en avgift uttages för programmering och återställning, batterier och specialbeställda produkter.

Kontakta gärna kundtjänst (info@marinwebben.se) om du vill avbeställa en vara eller vill ha mer information.

Fraktkostnad

Ingen fraktkostnad för leveranser inom Sverige på utlämningsställen. Leveransen sker normalt med DHL som skickar ett SMS när ditt paket anländer utlämningsstället.

Företagspaket levereras med Posten eller DHL.

För övriga länder beräknas fraktkostnaden vid fakturering av ordern då det framgår vad försändelsen väger och om den är skrymmande.

Tillkommande kostnader

Vid betalning med kort, PayPal eller Payson tillkommer inga avgifter.

Vid betalning mot faktura tillkommer: 45:- (faktura skickas samtidigt som leverans sker från Marinwebben. Faktura skickas med e-post för att spara papper).

Vid postförskott tillkommer 54:-. Postförskott skickas med DHL alternativt Posten.

Avbeställning vid betalning med kontokort

Om du avbeställer en vara som är beställd mot kontokortsbetalning så debiteras aldrig värdet för varan från ditt kontokort. Reservationen på beloppet släpps istället, och det blir tillgänglig igen på ditt konto inom några dagar.

Outlösta paket

Om ett paket inte hämtas ut, eller om en försändelse kommer i retur pga att en felaktig adress har angivits, debiterar marinwebben f n 149 SEK som kompensation för frakt och omkostnader.

Reklamation

Vid alla typer av reklamationer, t ex skadad vara eller saknad vara i leveransen, ber vi dig kontakta vår kundtjänst på kundtjanst@marinwebben.se .Skicka inget utan att först ha varit i kontakt med oss - du behöver en korrekt returadress och ett returnummer för att reklamation ska kunna genomföras.

Garanti

Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare, Martec AB-Marinwebben lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade.

Vid garantianspråk skall varan skickas till Marinwebben varvid Marinwebben utbyte/reparation sker kostnadsfritt för kunden. Leveranskostnader till Marinwebben står kunden för och leveranskostnader till kunden står Marinwebben för.

Garantin gäller ej om varan hanterats eller installerats på ett vårdslöst sätt, oaukturiserat försök till reparation. Ej heller gäller garantin vid åsknedslag eller om varan skadats via överspänningar från annan ansluten utrustning. Marinwebben ansvarar inte för sekundära skador.

Risken för varan

Risken för varan går över på köparen när varan avlämnats till transportör. Vid köp gjort av privatperson går risken över på köparen först när varan överlämnats av transportör.

Tullkostnader

För länder utanför EU står kunden för eventeulla tullkostnader och mervärdesskatt.

Leveranstid

Finns varan på lager skickas den oftast dagen efter beställning. Om varan inte finns på lager är förväntad leveranstid ca 5-10 arbetsdagar

marinwebben.se

Marinwebben.se ägs av:
Maritec AB (orgnr: 556694-3980)
Hälleflundregata 12
426 58 Västra Frölunda
e-mail: info@marinwebben.se
Telefon: 031-693110